CybAero AB (publ) årsstämma 8 april 2008

På CybAeros årsstämma beslutades i enlighet med valberedningens förslag att omvälja Ragnvald Otterlei, Mikael Hult, Rune Löderup, Jan Nilsson och Per Wahlberg till ledamöter i styrelsen samt att till ny styrelseledamot välja Fredrik Hillelson.

Stämman fastställde koncernens resultat och balansräkning samt beslutade att ingen utdelning ska lämnas till aktieägarna.

Stämman godkände styrelsens förslag till styrelsearvode.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att ändra bolagsordningens § 4 till följande: ”Aktiekapitalet ska utgöra lägst 800 000 kronor och högst 3 200 000 kronor” samt att ändra § 5 till följande: ”Antalet aktier skall vara lägst 5 000 000 och högst 20 000 000”.

Vidare beslutade stämman att bemyndiga styrelsen att intill nästkommande ordinarie årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, besluta om emissioner av aktier och/eller konvertibler. Genom sådana emissioner får det sammanlagda aktiekapitalet ökas med högst 1 706 784 kronor, motsvarande högst 12 000 000 aktier.

Emission skall kunna ske med eller utan företräde för aktieägare och betalning skall erläggas kontant, genom kvittning av fordran eller genom apport.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att emittera teckningsoptioner motsvarande högst 100 000 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, riktat till styrelsens ordförande, ledande befattningshavare samt övriga anställda.