CybAero ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag

First North-listade CybAero är Sveriges fjärde snabbast växande teknologiföretag enligt ”Sweden Technology Fast 50”-listan som offentliggjordes under tisdagskvällen.

Det är Deloitte som i samarbete med Svenska Riskkapitalföreningen årligen korar de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige och som vid en prisutdelning på tisdagen rankade CybAero till en topplacering.

Sweden Technology Fast 50 är den enda utmärkelsen som riktar sig specifikt till teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorutrustning och media till bioteknik.

På Moderna Museet i Stockholm avslöjades på tisdagskvällen vilka företag som tagits in på listan över 2013 års mest snabbväxande teknologiföretag.

Vad jag vet är listan den enda branschöverskridande utmärkelsen för teknologiföretag i Sverige vilket gör att vi känner oss extra hedrade och glada att vi inte bara kommit in på listan, utan till och med hamnade i den absoluta toppen, säger vd Mikael Hult. Med de utsikter som vi ser framför oss för vår obemannade helikopter APID 60 och ett globalt ökat intresse för VTOL-UAV så ser vi en fortsatt mycket kraftig omsättningsökning de närmaste åren, avslutar Mikael Hult.

Mikael Hult, verkställande direktör CybAero AB, tel 070-5642545 e-post:
mikael.hult@cybaero.se

Läs på webben:  www.cybaero.se                            Filmer: www.youtube.com/cybaero

CybAero AB utvecklar, tillverkar och marknadsför autonoma, obemannade helikoptrar (s k VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero är idag etablerat som en ledande global aktör inom VTOL-UAV-området. Företagets produkt APID har fått stor global uppmärksamhet genom sin användarvänlighet, robusthet och priseffektivitet. CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har drygt 20 anställda och är listat på NASDAQ OMX First North sedan 2007. Remium Nordic AB (08 - 454 32 00) är Certified Adviser.

Om Fast 50
Fast 50 instiftades 1995 av Deloitte i San José i Silicon Valley, Kalifornien. Idag finns Fast 50-utmärkelsen i 21 länder eller internationella regioner. Samtliga nominerade svenska företag deltar även i europeiska Fast 500.