CybAero förlänger fabrikstester avseende leverans till kinesiska tullen

First North-listade CybAero, som utvecklar och tillverkar fjärrstyrda helikoptrar med tillhörande sensorsystem, inledde för en dryg vecka sedan fabrikstester tillsammans med beställaren. Parterna är överens om att förlänga testperioden till månadsskiftet april-maj. Systemintegrationen har varit mer tidskrävande än planerat, vilket också påverkat testförfarandet.

– Vi inledde fabrikstesterna för en dryg vecka sedan och har nu beslutat tillsammans med kunden att förlänga testperioden till månadsskiftet april-maj. Efter avslutad testperiod kommer första systemet att levereras. Initialt planerade vi att inleda leveransen vid senaste årsskiftet. Det är alltid tråkigt med en försening, men vi vill säkerställa att systemet är robust och båda parter tycker att det är ett bra beslut, säger Mikael Hult, vd CybAero.

För mer information vänligen kontakta:
Mikael Hult, vd CybAero AB, tel 070-564 25 45,
e-post: mikael.hult@cybaero.se

Ina Nehr, marknadskommunikatör CybAero, tel 073-325 58 68,
e-post: ina.nehr@cybaero.se

CybAero utvecklar och tillverkar fjärrstyrda helikoptrar, så kallade RPAS (Remotely Piloted Aircraft System) med tillhörande sensorsystem för säkrare och kostnadseffektivare flygning i farliga miljöer.
Bolaget har fått stort internationellt genomslag med helikoptern APID 60 för exempelvis kust- och gränsbevakning, räddningstjänst och kartering.
CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har drygt 40 anställda och är listat på NASDAQ OMX First North sedan 2007. Remium Nordic AB är Certified Adviser.