CYBAERO OFFENTLIGGÖR PROSPEKT AVSEENDE FÖRETRÄDESEMISSION

CybAero AB (publ) ("CybAero" eller "Bolaget"), offentliggör idag prospektet avseende Bolagets företrädesemission ("Emissionen"), vilket har godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Prospektet kommer att finnas tillgängligt på CybAeros hemsida www.cybaero.se jämte Finansinspektionens hemsida www.fi.se.

Prospektet kommer att distribueras till samtliga aktieägare (såväl direktregistrerade som förvaltarregistrerade) som är införda i aktieboken per avstämningsdagen 2 februari 2012.

Prospektet kan även erhållas kostnadsfritt från CybAero AB (publ), Box 1271, 581 12 Linköping, tel: 013 - 465 29 00, fax: 0775 - 70 71 58, e-post: info@cybaero.se.

Tidplan för Emissionen:

• Sista handelsdag med rätt till deltagande i Emissionen 30 januari 2012
  • Första handelsdag utan rätt till deltagande i Emissionen 31 januari 2012
  • Avstämningsdag för deltagande i Emissionen 2 februari 2012
  • Teckningstid i Emissionen 7 februari - 24 februari 2012
  • Handel i uniträtter 7 februari - 21 februari 2012
  • Handel i betalda tecknade Units (BTU) 7 februari 2012 till dess att emissionen registreras vid Bolagsverket
  • Start för handel i nya aktier omkring 23 mars 2012
  • Start för handel i teckningsoptioner under april månad 2012

Remium Nordic AB agerar emissionsinstitut i samband med Emissionen.

I övrigt hänvisar styrelsen för CybAero till prospektet avseende Emissionen.

Viktig information

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till bland annat USA, Kanada, Japan, Australien, Nya Zeeland, Sydafrika eller något annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner.

Detta pressmeddelande innehåller inte och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med Units, uniträtter eller andra värdepapper i CybAero. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i CybAero sker endast genom det prospekt som Bolaget offentliggör i samband med Emissionen.

Varken uniträtterna, betalade tecknade Units eller de nya aktierna eller teckningsoptionerna kommer att registreras enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada och får inte överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada eller till person med hemvist där eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada.

För mer information

Leif Erlandsson, verkställande direktör, CybAero, telefon 013-465 29 00, e-post: leif.erlandsson@cybaero.se

Läs på webben:  www.cybaero.se
Filmer:
www.youtube.com/cybaero

Artiklar: http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS http://www.expressen.se/nyheter/1.2304459/obemannad-helikopter-redo-for-export

CybAero AB utvecklar och tillverkar autonoma obemannade helikoptrar (så kallade VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero anses av branschanalytiker vara en av världens ledande inom området (http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS). CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero har sitt huvudkontor vid FMV:s test- och provningsanläggning vid Malmen. Bolaget har ett drygt 15-tal verksamma medarbetare och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg & Kinde Fondkommission, tel 08-545 84 500, är Certified Adviser.