CybAero säkerställer ökad kapacitet

First North-listade CybAero förväntar sig en ökad försäljningsvolym och har därför inlett ett samarbete med en svensk produktionspartner för att säkerställa tillgång till en väsentligt större produktionskapacitet. Samtidigt har bolaget flyttat in i nya större lokaler i Mjärdevi Science Park i Linköping.

CybAero har nu kommit in i ett skede där bolaget förväntar sig ett kommersiellt genombrott och har därför behov av att säkerställa och kvalitetssäkra en större produktionskapacitet för att kunna svara upp mot den förväntade volymökningen.

Bolaget har därför avtalat med ett svenskt företag avseende tillverkning och montering av i första hand CybAeros obemannade (VTOL UAV) helikopter APID 60.

− Parallellt med att vi nu säkerställer kapacitet för att klara en större produktionsvolym har vi nu flyttat in i betydligt större och mer ändamålsenliga lokaler på Mjärdevi Science Park i Linköping. Genom att vi där blir grannar med ett antal high tech företag kommer vi också in i ett sammanhang där vi hör hemma vilket kommer att underlätta framtida rekryteringsbehov, säger CybAeros vd Leif Erlandsson.

Läs på webben: www.cybaero.se
Filmer: www.youtube.com/cybaero

Artiklar: http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS http://www.expressen.se/nyheter/1.2304459/obemannad-helikopter-redo-for-export

Leif Erlandsson, verkställande direktör CybAero AB, tel 070-303 50 00
e-post:
leif.erlandsson@cybaero.se

CybAero AB utvecklar och tillverkar autonoma obemannade helikoptrar (så kallade VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero anses av branschanalytiker vara en av världens ledande inom området (http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS) . CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har ett drygt 15-tal verksamma medarbetare och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg  Fondkommission, tel 08-545 84 500 , är Certified Adviser.