CybAero satsar stort på Paris Airshow

First North listade CybAero deltar med en stor satsning på en av världens största flygmässor – Paris Airshow.

- Paris Airshow är ett fantastiskt skyltfönster för våra produkter mot potentiella kunder från hela världen. Vi lanserar dessutom en ny design på vår utställningsmonter säger CybAeros VD Leif Erlandsson.

- Utställningen ger oss möjligheten att exponera våra produkter för upp emot 300 officiella delegationer och cirka 300 000 besökare, säger CybAeros försäljningschef Niklas Nyroth.

- Parismässan är ett tungt inslag i den marknadssatsning vi inledde för något år sedan. Förutom att vi visar upp produkterna för en bred potentiell kundkrets så kommer vi under mässan att träffa ett flertal av de kunder vi redan nu har nära kontakter med i konkreta projekt, fortsätter Nyroth. Mässan är ju unik såtillvida att vi träffar representanter från alla våra segment d v s såväl militära, statliga som rent kommersiella kunder vilka är redo att ta till sig möjligheterna med obemannade flygfarkoster.

CybAeros samarbetspartner Cassidian ställer ut TANAN 300 vilken är delvis utvecklad av CybAero. Vidare märks bland utställarna CybAeros amerikanska samarbetspartner AeroVironment.

Läs på webben: www.cybaero.se                            Filmer: www.youtube.com/cybaero

Leif Erlandsson, verkställande direktör CybAero AB, tel 070-303 50 00
e-post:
leif.erlandsson@cybaero.se

CybAero AB utvecklar, tillverkar och marknadsför autonoma, obemannade helikoptrar (s k VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero är idag med sitt varumärke APID etablerat som en ledande global aktör inom VTOL-UAV-området. Företagets produkt APID har fått stor global uppmärksamhet sin användarvänlighet, robusthet och priseffektivitet. CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har drygt 20 anställda och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg Fondkommission, tel 08-545 84 500, är Certified Adviser.