Kommuniké från CybAero AB:s (publ) extra stämma den 23 maj 2011

Stämman beslutade om företrädesemission enligt följande:.
Företrädesemissionen omfattar högst 15.032.119 aktier, innebärande en ökning av aktiekapitalet med högst 2.138.047,19 kronor. För beslutet gäller i övrigt följande villkor:

1. Rätt att teckna de nya aktierna ska med företrädesrätt tillkomma aktieägarna i förhållande till det antal aktier de förut äger. Två befintliga aktier berättigar till teckning av en ny aktie.
  2. För det fall inte samtliga aktier tecknats med stöd av företrädesrätt ska tilldelning av aktier tecknade utan stöd av företrädesrätt ske till de som tecknat aktier med stöd av företrädesrätt, oavsett om tecknaren var aktieägare på avstämningsdagen eller inte, och, vid överteckning, i förhållande till den företrädesrätt som var och en utnyttjat för teckning av aktier och, i den mån detta inte kan ske, genom lottning samt därefter i första hand till annan tecknare i poster om 1.000 aktier och i andra hand till emissionsgaranter i förhållande till ställd garanti.
  3. För varje tecknad aktie ska erläggas en teckningskurs om 1 kronor.
  4. Avstämningsdag, dvs. den dag då aktieägarna ska vara införda i aktieboken för att ha företrädesrätt vid emissionen, är den 30 maj 2011.
  5. Teckning av de nyemitterade aktierna kan ske under perioden den 8 juni till den 23 juni. Aktier som tecknas med företrädesrätt tecknas genom betalning. Aktier som tecknas utan företrädesrätt tecknas på teckningslista.
  6. Styrelsen äger rätt att förlänga teckningstiden och tiden för betalning.
  7. Betalning för aktier som tecknats utan företrädesrätt skall ske senast fem bankdagar efter styrelsens beslut om tilldelning. De nya aktierna berättigar till vinstutdelning från och med den dag aktierna har förts in i aktieboken.
  8. Styrelsen eller den styrelsen utser bemyndigas att vidta de smärre justeringar som krävs för beslutets registrering vid Bolagsverket.

Viktig information
Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till bland annat USA, Kanada, Japan, Australien, Nya Zeeland, Sydafrika eller något annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner. Detta pressmeddelande innehåller inte och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i CybAero. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i CybAero kommer endast att ske genom det prospekt som Bolaget avser att offentliggöra omkring den 30 maj 2011. Varken teckningsrätterna, de betalade tecknade aktierna eller de nya aktierna kommer att registreras enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada och får inte överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada eller till person med hemvist där eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada.

Leif Erlandsson
, Verkställande direktör CybAero AB, tel 070-303 50 00

Läs på webben: www.cybaero.se

CybAero AB utvecklar och tillverkar autonoma obemannade helikoptrar (s k VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero anses av branschanalytiker vara en av världens ledande inom området (http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS). CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero har sitt huvudkontor vid FMV:s test- och provningsanläggning vid Malmen. Bolaget har ett 15-tal verksamma medarbetare och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg & Kinde Fondkommission, tel 08-545 84 500, är Certified Adviser.