Kommuniké från CybAero AB:s (publ) extra stämma den 9 januari 2012

Beslut om ändring av bolagsordningen

- Stämman beslutade att bolagsordningen ändras avseende gränserna för Aktiekapitalet respektive

Antalet aktier enligt följande (§ 4 och § 5 i bolagsordningen i ny lydelse):

§ 4 AKTIEKAPITAL

Aktiekapitalet skall vara lägst 4 500 000 kronor och högst 18 000 000 kronor.

§ 5 ANTAL AKTIER

Antalet aktier i bolaget skall vara lägst 30 000 000 och högst 120 000 000.

- Stämman beslutade att bolagsordningen ändras avseende val av revisor (§ 9, punkt 9 i bolagsordningen i ny lydelse): 9. Val av styrelse och val av revisor.

Beslut om bemyndigande om företrädesemission

- Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om ökning av bolagets aktiekapital genom företrädesemission till aktieägarna av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner, innebärande att bolagets aktiekapital kan ökas med sammanlagt högst cirka 2.844.635 kronor motsvarande högst 20.000.000 aktier. Betalning för tecknade aktier skall kunna ske kontant eller genom kvittning. Teckningskursen skall sättas avvägd i förhållande till marknadskursen i syfte att få in hela finansieringen. Bemyndigandet avser att möjliggöra kapitalanskaffning i syfte att finansiera bolagets fortsatta expansion.

- Stämman beslutade vidare att bemyndiga Bolagets verkställande direktör att vidta de smärre justeringar i detta beslut som kan komma att vara nödvändiga i samband med registrering vid Bolagsverket och vid Euroclear.

Beslut om bemyndigande om nyemission

- Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om ökning av bolagets aktiekapital genom emission av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner, innebärande att bolagets aktiekapital kan ökas med sammanlagt högst cirka 2.844.635 kronor motsvarande högst 20.000.000 aktier. Avvikelse skall därvid kunna ske från aktieägarnas företrädesrätt. Betalning för tecknade aktier skall kunna ske kontant, genom apport, kvittning eller eljest vara förenade med villkor. Vid nyemissioner utan företrädesrätt för de befintliga aktieägarna skall teckningskursen vara marknadsmässig, med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt i förekommande fall. Bemyndigandet avser att möjliggöra kapitalanskaffning, företagsförvärv och/eller incitamentsprogram, där betalning helt eller delvis skall utgöras av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner.

Beslut om incitamentsprogram

- Stämman beslutade att om riktad emission av högst 1 500 000 teckningsoptioner (incitamentsprogram).

1. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en (1) aktie i bolaget, envar med ett kvotvärde om cirka 0,14 kronor.

2. Teckningsoptionerna skall, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, endast äga rätt att tecknas av anställda i CybAero samt inhyrda konsulter i CybAero, med fördelning enligt följande:

a) Niklas Nyroth, försäljningschef i CybAero: 400 000 teckningsoptioner.

b) Övriga teckningsberättigade: 50 000 teckningsoptioner per person.

3. Teckning av teckningsoptionerna skall ske på särskild teckningslista under perioden 30

januari 2012 till 31 mars 2012.

4. För de teckningsoptioner som de teckningsberättigade tecknar skall betalas en premie (teckningskursen för teckningsoptionerna) motsvarande marknadsvärde enligt Black & Scholes värderingsformel, vilken skall fastställas senast den 29 januari 2012. Teckningsoptionerna skall betalas senast den 31 mars 2012.

5. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna skall äga rum under perioden fr.o.m. den 1 april 2016 t.o.m. den 30 juni 2016. Löptiden är således fyra år från utgivningstillfället.

6. Den kurs, till vilken teckning av aktie skall ske, skall uppgå till 150 procent av den underliggande aktiens noterade volymvägda genomsnittskurs på NASDAQ OMX First North under en period om tio handelsdagar före bolagsstämman beslutat att utge teckningsoptionerna (lösenkursen blir därmed 1,34 kronor).

7. Skälet till avvikelsen från aktieägares företrädesrätt är att genom incitamentsprogrammet säkerställa att de teckningsberättigade delar målsättningen att generera vinstgivande och värdeskapande tillväxt i Bolaget samt att motivera till fortsatt anställning alternativt engagemang i Bolaget.

Leif Erlandsson, Verkställande direktör CybAero AB, tel 070-303 50 00

Läs på webben: www.cybaero.se

CybAero AB utvecklar och tillverkar autonoma obemannade helikoptrar (s k VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero anses av branschanalytiker vara en av världens ledande inom området (http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS). CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero har sitt huvudkontor vid FMV:s test- och provningsanläggning vid Malmen. Bolaget har ett drygt 15-tal verksamma medarbetare och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg & Kinde Fondkommission, tel 08-545 84 500, är Certified Adviser.