TIDIGARELÄGGNING AV BOKSLUTSKOMMUNIKÉ

CybAero AB (publ) har beslutat att tidigarelägga publicering av bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2012. Nytt publiceringsdatum är fredagen den 15 februari 2013, klockan 17.30.

Skälet till tidigareläggningen är att CybAero kommer att hålla två investerarpresentationer, dels onsdagen den 20 februari hos Aktiespararna i Jönköping, dels torsdagen den 21 februari vid Financial Hearings småbolagsdag i Stockholm, och då obehindrat vill kunna lämna information om det avslutade räkenskapsåret.

Utbokning av nya aktier

Registreringen av de nya aktierna från optionslösen per 30 november 2012 har blivit försenad på grund av sjukdom och ledigheter över jul- och nyårshelgen. De nya aktierna beräknas kunna börja handlas på First North från och med torsdagen den 24 januari 2013.

Leif Erlandsson, verkställande direktör CybAero AB, tel 070-303 50 00
e-post:
leif.erlandsson@cybaero.se

CybAero AB utvecklar och tillverkar autonoma obemannade helikoptrar (så kallade VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero anses av branschanalytiker vara en av världens ledande inom området (http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS) . CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har ett drygt 15-tal verksamma medarbetare och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg  Fondkommission, tel 08-545 84 500 , är Certified Adviser.