Alma Media väljer Cybercom som sin Amazon Web Services-partner

Alma Media Corporation har valt Cybercoms Passionate Support for AWS för underhåll av sin molnplattform. Avtalet löper tills vidare och inkluderar 24/7 supportjour, infrastruktur och design av AWS-miljöer samt implementering.

"Utvecklingen av digitala medietjänster är fortfarande stark och en ständigt pågående process. Effektivt och agilt utnyttjande av molnplattformar öppnar upp nya möjligheter för våra varumärken inom medie- och servicetjänster. Cybercom har utmärkt kompetens inom molnplattformar och vi litar på deras förmåga och erfarenhet som tjänsteleverantör av AWS", säger Simo Syrjänen, CTO, Alma Media.

Alma Media är ett medieföretag med fokus på serviceverksamhet och journalistiskt innehåll. Företagets mest kända varumärken är Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com och Monster. Alma Media skapar en hållbar tillväxt för sina kunder genom att utnyttja de möjligheter som digitaliseringen erbjuder, såsom informationstjänster, system- och experttjänster och digitala annonslösningar. Alma Medias verksamhet har under de senaste åren expanderat från Finland till de nordiska länderna, Baltikum och Centraleuropa.

"Avtalet med Alma Media är nästa steg i utvecklingen av vår supporttjänst Passionate Support for AWS. Cybercoms långsiktiga kundstrategi och samarbete, som baseras på partnerskap, spelade en nyckelroll i det avtal som slöts med Alma Media. Vårt samarbete är väletablerat och vi är nu glada att ta nästa steg med supporttjänsten för AWS molnplattform", säger Veli-Matti Nurminen, VD, Cybercom Finland.

Amazon Web Services är en av Cybercoms viktigaste molnpartner. Cybercom är en AWS Advanced Consulting Partner och en officiell återförsäljare inom den offentliga och den privata sektorn.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simo Syrjänen, CTO, Alma Media Oyj +358 43 855 4455
Veli-Matti Nurminen, Managing Director, Cybercom Finland +358 50 385 9911
Kristina Cato, Kommunikationschef, Cybercom Group +46 70 864 47 02

Om Cybercom
Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. För oss är varje medarbetare en vinst. De driver Cybercoms utveckling framåt. Våra konsulter, de lösningar vi skapar tar oss hela vägen från offentlig sektors etjänster i Sundsvall, Stockholm och Helsingfors till operatörer och mobilitet i Karibiska ö-världen, via FNs Global Compact, förarlösa bilar, nationella eIDs och uppkopplade symaskiner och hissar. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster och säkerhet. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995. Läs mer på www.cybercom.se

Taggar: