Byggarbetaren får en smart hjälm och eHandeln flyttar till AR på MWC 2017

Cybercom presenterar framtidens säkrare byggarbetsplats och personaliserade varuhus på Mobile World Congress i Barcelona den 27 februari – 2 mars.

- Tekniken som finns idag gör nästan allt möjligt, men vilken nytta ska den skapa egentligen? Tillsammans med våra kunder går vi från ord till handling och simulerar nya tjänster och produkter genom att utveckla prototyper i vår Innovation Zone, säger Magnus Karlsson, Advisor, Cybercom.

Personaliserade varuhus
Cybercom har utvecklat en applikation som möblerar ett rum och visualiserar i Augmented Reality (AR) hur möblerna passar in. Applikationen har visats för aktörer i möbelbranschen som är intresserade och kommer att medverka i vidareutvecklingen av applikationen. Vi testar Lenovo PHAB2 Pro som är en av världens första smartphone med Tango – en ny teknik från Google som erbjuder förhöjd verklighet AR i spel och verktyg. Du behöver bara titta igenom smartphonen så ser du objekt och information som ett filter över verkligheten. Kunden kan själv 24/7 anpassa och förverkliga sin köpupplevelse visuellt hemma i egen takt.

Den uppkopplade hjälmen säkrar bygget
Tillsammans med en kund har Cybercom utvecklat nästa generations byggarbetsplats genom den uppkopplade hjälmen för att förbättra säkerheten och kvalitén på byggarbetsplatsen. Med hjälmen uppkopplad skapas många viktiga funktioner såsom att kunna se att rätt person med rätt utbildning befinner sig på rätt plats och att bäraren har rätt certifikat och utbildning för att hantera maskiner och utrustning, befinner sig i säkra zoner och har utrymt ett område vid fara, har hjälmen på sig och mycket annat.

- När man utvecklar en sådan här prototyp/IoT-lösning är säkerhet en viktig komponent. Vi kommer att ta upp problem och lösningar i demonstrationen. Den är uppkopplad mot en molnlösning, för insamling av statistik och presentation av statistik på en dashboard i realtid, säger Bo Strömqvist, säljchef, Cybercom.

Välkomna till Cybercoms monter 8.0I11 i hall 8.

Cybercom kommer i år att presentera/fokusera på lösningar och erbjudanden inom:

• Advisory Services
  • Internet of Things
  • Secure Connectivity
  • Managed Cloud services

Läs mer på http://www.cybercom.com/sv/Om-Cybercom/Evenemang/besok-cybercom-pa-mobile-world-congress/

Magnus Karlsson, Advisor, Cybercom +46 701 88 88 51
Bo Strömqvist, Säljchef, Cybercom +46 704 45 25 20
Kristina Cato, Kommunikationschef, Cybercom +46 708 64 47 02

Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. För oss är varje medarbetare en vinst. De driver Cybercoms utveckling framåt. Våra konsulter, de lösningar vi skapar tar oss hela vägen från offentlig sektors etjänster i Sundsvall, Stockholm och Helsingfors till operatörer och mobilitet i Karibiska ö-världen, via FNs Global Compact, förarlösa bilar, nationella eIDs och uppkopplade symaskiner och hissar. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster och säkerhet. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995. Läs mer på www.cybercom.se

Taggar: