Camilla Öberg ny ekonomi- och finansdirektör i Cybercom

Cybercom har utnämnt Camilla Öberg till ny ekonomi- och finansdirektör i koncernen med tillträde 1 juni. Camilla kommer närmast från rollen som CFO i Logica Sverige.

– Jag är glad över att kunna välkomna Camilla Öberg till Cybercom. Med sin långa erfarenhet från ledande finansiella positioner inom internationell IT-konsult-verksamhet kommer hon att vara ett mycket värdefullt tillskott i Cybercoms ledningsgrupp, säger Niklas Flyborg, vd och koncernchef.

Camilla Öberg är född 1964 och utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm där hon tog examen 1987. Mellan 1998 – 2011 har hon varit verksam inom WM-data som 2006 blev del av Logica. 2007 utsågs hon till CFO i Logica Sverige. Innan dess var hon bland annat affärscontroller och chef för IR och Group Treasury inom koncernen. Tidigare hade hon olika finansiella roller i t ex SEB, Lexicon och Swegro group.

Idag är hon styrelseledamot och verksam i revisionsutskottet i Rusforest AB, noterat på NASDAQ OMX First North. Camilla Öberg tillträder sin roll som CFO i Cybercom Group den 1 juni 2012.

Niklas Flyborg, vd och koncernchef, Cybercom Group                                 +46 8 578 646 00
Kristina Cato, informationsdirektör och IR-ansvarig, Cybercom Group           +46 708 64 47 02

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör av helhetslösningar inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercom har runt 1 600 anställda och Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 9 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.