Cyber Com tecknar avtal med Medtronic Physio-Control i Europa

Cyber Com tecknar avtal med Medtronic Physio-Control i Europa Cyber Com ska leverera CyberMate PreHospital, ett elektroniskt dokumentationssystem för ambulansjournaler. Cyber Com ska förse Medtronic Physio-Control i Europa med CyberMate PreHospital, en lösning som förenklar och kvalitetssäkrar ambulanstjänstens journalarbete. Ambulanspersonalen kan nu snabbt och säkert mata in information direkt till en dator. Även vitala variabler som t.ex. EKG kan överföras per automatik till CyberMate PreHospital från t ex LIFEPAK® 12. CyberMate PreHospital kan även kopplas till larmcentralen för att därifrån erhålla information kring ett larms registrering samt patientuppgifter. På sjukhuset kan sedan en komplett ambulansjournal skrivas ut. All information gällande observationer och behandling av patienten lagras elektroniskt vilket ger ett underlag av hög kvalitet till journalarkiv samt uppföljning i form av statistik. - Möjlighet till elektroniskt journalhanteringssystem är en efterfrågan som har ökat, säger Mats Alders, VD Cyber Com. Det känns väldigt tillfredsställande att kunna erbjuda CyberMate PreHospital tillsammans med Medtronic Physio-Controls produkter. Detta höjer vården av patienten p.g.a. att läkare får elektronisk överförd patientdata från ambulanspersonalen. Det möjliggör även att ambulanspersonalen kan behandla på plats då läkaren kan sända en elektronisk delegering till ambulanspersonalen som kan utföra delegeringen och signera. Och framförallt, det underlättar för ambulanspersonalen att hantera den viktiga information som de måste rapportera och dokumentera. För ytterligare information kontakta: Mats Alders VD och koncernchef Cyber Com, 070 - 7253200 Läs gärna mer på www.cybercom.se Cyber Com som är ett IT-konsultföretag inom strategi och teknologi erbjuder ett integrerat helhetskunnande mot främst branscherna telekom, finans och försäkring med spetskunskap inom modern systemutveckling och projektstyrning. Omsättningen för år 2001 var 396,2 mkr. Cyber Com är lönsamt och har varit så sedan start 1995. Antalet anställda är idag över 300 med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tolv år. Bolaget är noterat sedan 1999 på Stockholmsbörsens O-lista. Idag har bolaget verksamhet i London, Köpenhamn, Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Sundsvall. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00390/wkr0002.pdf