Cybercom bakom Skånemejeriers nya intranät

Skånemejerier valde Cybercom till att utveckla företagets nya Intranät. Systemet lanseras under hösten 2009 och möjliggör större interaktivitet i organisationen, samt ger bättre stöd för verksamhetens arbetsprocesser.

Skånemejerier är ett av Sveriges ledande mejerier. Företaget är Malmöbaserat med cirka 600 aktiva mjölkleverantörer i södra Sverige. - Vi är mycket nöjda med Cybercoms insats, säger Sara Brynskog, web- och PR-ansvarig på Skånemejerier. Vår vision med den nya lösningen är att vara mer interaktiva med våra medarbetare. Nu har vi ett modernt Intranät anpassat efter vår organisation och verksamhet. Vid implementeringen av det nya Intranätet har Cybercom bland annat gjort en migrering av Skånemejeriers kvalitets- och miljödokument (ISO) till en och samma plattform, och skapat ett större projektstöd genom dokument- och projekthantering m.m. Plattformen ger en långsiktig och skalbar lösning med möjlighet till kommande interaktionsfunktioner. - Vårt fokus har varit att, genom ett väldigt väl fungerande teamwork mellan leverantör och kund, hitta bästa möjliga lösning för Skånemejeriers behov. Lösningen bygger på Microsoft Windows SharePoint Services (WSS 3.0). Genom att välja en gemensam plattform för de olika ändamålen har vi uppnått en hög grad av integration för verksamheten och möjlighet att transparent röra sig mellan de olika delsystemen, säger Fredrik Nilsson affärsansvarig på Cybercom. - Vi var från början medvetna om att det var en komplex kravbild och det är imponerande hur målmedvetet Cybercom lyckats leverera en lösning som gott och väl uppfyller våra förväntningar, säger Jan Lindskog IT-ansvarig på Skånemejerier.