Cybercom får uppdrag av Mobill

Cybercom har fått i uppdrag av IT-bolaget Mobill Scandinavia att ansvara för driften av Mobills mobila betalningssystem. Det handlar om betalningssystem för några av Sveriges största kolletivtrafikbolag.

Avtalet mellan Cybercom och Mobill innebär att Cybercom får ett utökat ansvar för applikationsdriften av de affärskritiska tjänsterna i Mobills plattform som till exempel SMS-biljettsystem för olika kollektivtrafikbolag. Vidare ska Cybercom vara med och utveckla Mobills framtida plattform för mobila betalningar.

Vi ser en stor potential i att tillsammans med Mobill utveckla den här typen av affärer både i Sverige och internationellt. Mobill har en unik plattform som är intressant för oss att vara med och utveckla, säger Odd Bolin Sverigechef på Cybercom.

Avtalet med Mobill sträcker sig i tre år med möjlighet till förlängning. Intresset för den mobila betalningslösningen är stort för bolag inom publik transport, parkering, event, marknadsföring och retail.

För Mobill är långsiktighet, kompetens och stabilitet viktiga kriterier när vi väljer samarbetspartners och vi har genomgående valt att liera oss med ledande aktörer inom respektive område på marknaden. Cybercom är ett bra exempel på ett sådant företag och vi ser fram emot att utvecklas tillsammans framöver, säger Joakim Niléhn vd på Mobill.

För mer information, vänligen kontakta:

Odd Bolin, vd Cybercom Sverige +46 70 428 31 73
Joakim Nilehn, vd Mobill +46 73 406 60 00
Anna Trane, press & PR manager, Cybercom +46 70 884 74 69

Om Mobill Scandinavia AB
Mobill Scandinavia AB är ett svenskt IT-företag som erbjuder mjukvara och tjänster inom mobil e-handel. Mobills patenterade teknologi baseras på en plattform innehållande betalning, verifiering och kommunikation. Bland kunderna finns kollektivtrafiken i Värmland, Jönköping, Kronoberg, Kalmar och parkeringsoperatörer som UPAB. Mobill grundades 2005.

Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.