Cybercom i ramavtal med Köpenhamns kommun

Danmarks största arbetsgivare Köpenhamns kommun, tecknar ramavtal med Cybercom. Avtalet gäller i 4 år med möjlighet till förlängning.

Totalt handlar det om tjänster med en förväntad omsättning på mellan 15 och 20 miljoner danska kronor som Köpenhamns kommun nu handlar upp i ramavtalet. Cybercom är utvald att leverera på ramavtalet tillsammans med fem andra bolag.

- Det här är ett oerhört viktigt avtal för Cybercom i Danmark. Köpenhamns kommun är en stor köpare av IT-system, säger Karsten Adelmark, vd för Cybercom Danmark.

Avtalet innefattar utveckling och underhåll av Service-Oriented Architecture (SOA), så kallad tjänsteorienterad arkitektur där distribuerade IT-system organiseras som kommunicerade tjänster.

Den första konkreta beställningen inom ramavtalet sker 2 maj med avrop 15 maj.

Karsten Adelmark, vd, Cybercom Danmark +45 29 484 38 28
Anna Trane, Press & PR-chef, Cybercom Group  +46 708 84 74 69

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör av helhetslösningar inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercom har runt 1 600 anställda och Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 9 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.