Cybercom i ramavtal med PostNord

Cybercom får ramavtal med PostNord för systemutveckling och IT Service management. Avtalet gäller i två år med möjlighet till förlängning.

- Det här är ett viktigt ramavtal för oss och ett kvitto på att Posten i Sverige och Danmark, PostNord, har förnyat förtroende för oss som IT-leverantör, säger Pär Abelson, segmentsansvarig för offentlig sektor på Cybercom.

Ramavtalet omfattar två viktiga områden: konsulttjänster inom systemutveckling och IT Service management. Vad gäller konsulttjänster inom systemutveckling är Cybercom ett av fyra IT-bolag som får göra avrop på affärer som gäller PostNords olika logistiksystem och PostNords webbar. Det handlar om uppdrag för systemarkitekter, systemutvecklare och testledare.

Det andra avtalsområdet omfattar IT Service Management, förvaltning och expertstöd av förvaltningsledning av PostNords olika IT-system.

Området omfattar roller som till exempel IT Service Manager, ITIL experter, Service Delivery Manager, IT- och Informationssäkerhetsexperter. Cybercom och ett bolag till får leverera på detta område.

Ramavtalet sträcker sig två år med option på förlängning i ytterligare ett år.

Pär Abelson, segmentsansvarig offentlig sektor, Cybercom Sverige +46 73 520 00 25
Anna Trane, Press & PR-chef, Cybercom Group +46 708 84 74 69

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör av helhetslösningar inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercom har runt 1 600 anställda och Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 9 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Taggar:

Citat