Cybercom i strategiskt samarbetsavtal med Kinas största bredbandsleverantör

Cybercom har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med Kinas största trådlösa bredbandsleverantör, CECT-Chinacomm. Avtalet omfattar att skapa en företagsplattform och VAS (Value Added Services) - lösningar för CECT-Chinacomm.

Cybercoms kontor i Chengdu kommer inledningsvis att vara det kontor som i huvudsak tillhandahåller tjänsterna.

– Cybercom är en av mycket få leverantörer i Kina som har så stor global erfarenhet av att arbeta med olika operatörer. Vi förväntar oss ett långt och framgångsrikt samarbete med CECT-Chinacomm på flera utmanande och mycket intressanta teknikområden, säger Mika Muukkonen, vd för Cybercom i Kina.

Chinacomm, beläget i Shanghai, är Kinas största trådlösa bredbandsleverantör, verksam i åtta större städer i Kina. Det strategiska samarbetsavtalet omfattar uppdrag att tillhandahålla en företagsplattform och VAS - lösningar för CECT-Chinacomm, tillsammans med andra strategiska partners, däribland Samsung.

– Detta avtal är ett viktigt steg för oss i vår Kina/Asien-Stillahavsområdet tillväxtstrategi. Vi får arbeta med en ambitiös partner med goda utsikter att skapa nästa generations trådlösa tjänster i en av de snabbast växande marknaderna i världen, säger Mika Muukkonen.

CECT-Chinacomms mål är att erbjuda de mest avancerade trådlösa bredbandstjänsterna och helhetslösningarna för både privatpersoner och företag på den kinesiska marknaden. Cybercom ser detta tillfälle som en möjlighet att expandera och bidra med sin globala kompetens och kunskap i operatörslösningar i Kina med en väl positionerad partner.

– Det här är ett genombrott för oss på ett mycket konkurrensutsatt marknadssegment. Vi är stolta över att arbeta med Kinas största bredbandsleverantör, säger Patrik Boman, VD för Cybercom Group.

Mika Muukonen, vd Cybercom Kina                                                                                                                                           + 8615902818911

Patrik Boman, vd Cybercom Group                                                                                                                                            +46739 83 89 79

Anna Trane, Press- och PR-chef, Cybercom                                                                                                                            + 46 708 84 74 69

Cybercom Group är ett konsultföretag som erbjuder global sourcing för helhetslösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, internettjänster, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 800 anställda med uppdrag världen över och 25 egna kontor i 10 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se