Cybercom ingår partnerskap med Liaison Technologies

Cybercom har etablerat ett partnerskap med Liaison Technologies, en global leverantör av säkra molnbaserade tjänster och lösningar för integration och data management. Cybercom kommer att sälja och implementera Liaisons Tokenization-lösning, Liaison Protect, i Norden och Östeuropa.

– Liaison Technologies är mycket nöjda med det här strategiska partnerskapet med Cybercom i Norden. Det ger oss betydligt bättre regionala resurser att leverera ledande datasäkerhetslösningar inom hela Europa. Dataskydd är en mycket viktig fråga för många organisationer, och Liaisons lösningar i kombination med Cybercoms expertis på datasäkerhet garanterar kunderna heltäckande skydd för känsliga data, förklarar Mikko Soirola, Vice President Sales Liaison Technologies, Europe.

Med Liaison Protect i sin lösningsportfölj kan Cybercom hjälpa sina kunder att skydda all form av känslig, värdefull och reglerad information, bl.a. personuppgifter som personnummer, socialförsäkringsnummer, löne- och bankkontonummer; skyddade patientdata, inklusive sjukjournaler och sjukförsäkringsdata; samt information om betalkort, t.ex. kreditkortsnummer och data för kundlojalitetsprogram.

– Partnerskapet med Liaison Technologies ger också Cybercom möjlighet att erbjuda Format Preserving Tokenization och kryptering med mycket robusta egenskaper. Våra kunder får tillgång till innovativ, beprövad teknologi och kan garantera överensstämmelse med Europas snabbt förändrade regelverk för personuppgifter och betalkortsinformation. Detta är helt avgörande för Cybercoms arbete med att utveckla innovativa lösningar för sina kunder, säger Petri Kymäläinen, vice president Digital Services, Cybercom Finland.

Cybercom har fått programsviten Liaison Protect Security certifierad och kan nu erbjuda Tokenization som ett komplement till sina övriga lösningar och tjänster.

För mer information, vänligen kontakta:

Petri Kymäläinen, vp Digital Services, Cybercom Finland +358 103 060 911
Mikko Soirola, vp Sales Liaison Technologies Europe +358 408 335 964
Anne Valtanen, communication manager, Cybercom Finland +358 400 621 382
Anna Trane, press & PR manager, Cybercom +46 70 884 74 69

Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Om Liaison Technologies
Liaison Technologies är ett globalt företag som erbjuder unika och värdefulla lösningar för integration och data management som på ett säkert sätt kan flytta, omvandla och hantera affärsinformation direkt på platsen eller i molnet. Liaisons medarbetare har tillgång till ett brett utbud med tjänster för integration och dataomvandling för business-to-business och application-to-application och implementerar data management-infrastrukturer anpassade för speciella affärsbehov. Liaison har sitt säte i Atlanta, och kontor i Nederländerna, Finland, Sverige och Storbritannien. Mer information finns på www.liaison.com.