Cybercom inleder samarbete med turistnäringen

Cybercom har etablerat ett strategiskt partnerskap med RTS, Rese- och turismnäringen i Sverige. Samarbetet innebär att Cybercom blir en viktig aktör i att bygga och utveckla en av Sveriges mest expansiva industrisektorer.

– För turismnäringen är det verkligen viktigt att vara duktig på att använda ny teknik och nya distributionskanaler för sina produkter. Därför är vi glada över att vi nu etablerar ett långsiktigt partnerskap med Cybercom, så att branschen kan ta till sig ny spetskompetens inom de digitala medierna, säger Jan Lundin, vd för RTS.

Cybercom kommer att vara delaktigt i de mötesplatser och digitala forum som finns inom turistnäringen och driva diskussioner med näringen kring frågeställningar som rör digitala kanaler. Cybercom ska även se över RTS egen närvaro i de digitala kanalerna.

– För oss är det ett strategiskt viktigt steg för vår närvaro i resebranschen att bli en digital partner till RTS. Vi ser en stor potential för turistföretag att utveckla sälj- och marknadsföring i de digitala kanalerna, säger Mats Frisk, Affärsområdeschef på Cybercom Sverige AB.

Partnerskapet ger Cybercom ett vidsträckt nätverk inom turistnäringen. Cybercom är en av nyckeltalarna på årliga Svenska Turistgalan som i år äger rum den 20 oktober. För program och anmälan, besök www.turistgalan.se.

Mats Frisk, aff. chef Internet Services, Cybercom Sverige +46 706 200 324

Bengt Wiktorén, kundansvarig, Cybercom Sverige +46 706 000377

Anna Trane, PR & Brand Manager, Cybercom Group +46 708 84 74 69

Om Cybercom. Cybercom Group är ett konsultföretag som erbjuder global sourcing för helhetslösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, internettjänster, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 700 anställda med uppdrag världen över och 22 egna kontor i 10 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se