Cybercom levererar system för hantering av efterfrågan på el åt Skapat Energia

Cybercom i Finland har tecknat ett avtal med energibolaget Skapat Energia som innebär att Cybercom ska leverera ett nytt system för hantering av efterfrågan på elenergi till Skapat Energia. Med det nya systemet stärker Skapat Energia sin ställning mot företag och inom den offentliga sektorn.

Det här är ett mycket utmanande och spännande projekt ur designsynpunkt. Vår design baseras på användarvänlighet och problemfritt dagligt bruk, förklarar Timo Laaksonen, chef vid Cybercom i Finland.

Syftet med systemet är att förbättra kärnverksamheten hos Skapat Energia. Cybercoms expertkunskaper kommer att krävas under hela projektet, bland annat för kostnadsberäkningar, förenklade modeller, tillförlitliga projektleveranser, applikationstester, applikationssupport och BI-teknologier. Lösningen använder lättrörliga metoder och förlitar sig i hög grad på PHP-teknologi.

Det här systemet innebär att Skapat Energia stärker sin position som en långsiktig och pålitlig partner på den snabbt föränderliga elmarknaden och underlättar produktionsprocesserna för sin egen personal.

Tommi Vekka är vd hos Skapat Energia Oy och han är mycket nöjd med den valda lösningen.

I början fokuserade vi en hel del på bra planering. Resultatet vi förväntar oss är en lösning som eliminerar många vardagsproblem och effektiviserar våra processer. Jag ser verkligen fram emot den annalkande våren, då vi ska börja använda systemet, säger han.

Timo Laaksonen, chef Digital Media, Cybercom Finland, Timo.Laaksonen(a)cybercom.com +358 50 558 7860
Tommi Vekka, VD, Skapat Energia Oy, Tommi.Vekka@skapatenergia.fi +358 50 563 2853
Anna Trane, Press & PR-chef, Cybercom Group, Anna.Trane@cybercom.com  +46 70884 74 69

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör av helhetslösningar inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercom har runt 1 600 anställda och Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 9 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information besök www.cybercom.com.

Taggar:

Citat

– Det här är ett mycket utmanande och spännande projekt ur designsynpunkt. Vår design baseras på användarvänlighet och problemfritt dagligt bruk
Timo Laaksonen, chef vid Cybercom i Finland