Cybercom och Wireless Maingate i strategiskt partnerskap

Cybercom har ingått ett strategiskt partnerskap med en av världens ledande leverantörer av maskin-till-maskinlösningar. Affären innebär att Wireless Maingate outsourcar underhåll och vidareutveckling till Cybercom i Kina.

– Vi ser stora möjligheter att spara pengar genom att lägga ut underhåll och vidareutveckling av ett antal verksamhetskritiska system till Cybercom i Kina. Samtidigt frigör vi egna utvecklingsresurser och kan satsa framåt, säger Patrik Björkman, CTO på Wireless Maingate.

Avtalet gäller i tre år och sysselsätter konsulter vid Cybercom’s verksamhet i Chengdu. Därifrån sköter Cybercom bland annat Wireless Maingate’s system för hantering av sina kunder.

– Det här är en strategiskt viktig affär för oss, helt i linje med vår strategi att vara en global partner som kan resurssätta projekt i såväl Kina som Indien, säger Patrik Boman, VD på Cybercom Group.

Wireless Maingate är en av pionjärerna inom avancerade M2M-lösningar och satsar på innovativ utveckling av trådlös teknik för att produkterna, oaktat var de befinner sig, ska kunna vara online.

– Vi ser en stor potential i den här affären, säger Per Hindefalk, affärsansvarig på Cybercom. Vi för redan diskussioner om att utveckla samarbetet och utöka vårt uppdrag för Wireless Maingate i Kina.

Patrik Boman, Vd Cybercom Group                                                             + 46 739 838 979

Patrik Björkman, CTO Wiresless Maingate                                                    + 46 703 201 424

Per Hindefalk, Affärsansvarig Cybercom                                                       +46 703 790 127

Anna Trane, Press- och PR-chef, Cybercom                                                 + 46 708 847 469