• Cybercom Group/

Cybercom offentliggör prospektet avseende nyemissionen 2009 samt ny information om en kommande kvittningsemission avseende tilläggsköpeskillingar

FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS I USA, KANADA, AUSTRALIEN, HONG KONG ELLER JAPAN NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION IN THE UNITED STATES, CANADA, AUSTRALIA, HONG KONG OR JAPAN

Styrelsen för Cybercom Group Europe AB (publ.) har upprättat prospekt avseende nyemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Prospektet är tillgängligt på www.cybercom.se och www.danskebank.se samt kan erhållas kostnadsfritt från Cybercom Group Europe AB, Box 7574, 103 96 Stockholm, tel. 08 – 578 646 00 och från Danske Markets, Norrmalmstorg 1, 103 92 Stockholm. Direktregistrerade aktieägare i Cybercom per den 28 maj 2009 kommer att erhålla prospektet per post. Kvittningsemission I prospektet återges under rubriken Legala frågor och kompletterande information, att det finns utestående tilläggsköpeskillingar om cirka 30 MSEK för Cybercoms förvärv av Plenware Oys tidigare förvärv av NSD Consulting Oy och Comprog Oy. Styrelsen har för avsikt att helt eller delvis betala dessa genom en kvittningsemission i Cybercom, vilken planeras genomföras i augusti 2009. Den kommande kvittningsemissionen kommer att ske med stöd av bemyndigande från årsstämman 2009. Ytterligare information om kvittningsemissionen kommer att offentliggöras i samband med att motpartsförhandlingar har slutförts.