Cybercom tar Universeum-upplevelsen till webben

– Har byggt helt ny responsiv webb åt Universeum.

På Universeum i Göteborg ryms bland annat naturvetenskapliga utställningar, teknikexperiment, akvarier, och en hel regnskog. När Universeum lanserar en helt ny webbplats är en av ambitionerna att göra den unika ”Universeum-upplevelsen” mer tillgänglig även via webben.

Den nya webben är byggd av Cybercom, och en av nyheterna är att den nu är responsiv, vilket innebär att sidan automatiskt anpassar sig till rätt format för den enhet som besökaren använder, vare sig det är en dator, surfplatta eller mobiltelefon.

– Att den nya webben skulle vara responsiv var självklarhet. I linje med Universeums mål att sprida och tillgängliggöra kunskap och inspirera unga till att lära sig mer om teknik, så är webben även byggd med öppen källkod, säger Daniel Ungerdahl, projektledare på Cybercom.

– Vi vill göra en del av ”Universeum-upplevelsen” tillgänglig nätet. På den nya webben kommer vi bland annat kunna presentera olika utställningar och djur på ett helt annat sätt än tidigare. Förhoppningen är givetvis att vi genom detta kan göra ännu fler människor intresserade naturvetenskap och teknik, säger Eric Edblad, marknadschef på Universeum.

Den nya webbplatsen lanserades den 2 mars. Besök www.universeum.se för att uppleva resultatet.

Foton finns bifogade.

För ytterligare information, kontakta:

Daniel Ungerdahl, projektledare, Cybercom +46 70 354 31 68
Eric Edblad, marknadschef, Universeum +46 72 207 00 03
Kristina Cato, Kommunikationschef och IR-ansvarig, Cybercom
+46 708 64 47 02

Om Cybercom
Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer på www.cybercom.se

Om Universeum
Universeum är Nordens mest besökta science center och en av de största attraktionerna i Sverige. Vårt uppdrag är att positivt påverka ungas attityder till naturvetenskap, teknik och matematik så att fler väljer att studera och arbeta inom dessa områden. Läs med på www.universeum.se

Taggar: