Cybercom tecknar 3-årigt ramavtal med Jämtlands Läns Landsting

Cybercom har tecknat ett nytt ramavtal med Jämtlands Läns Landsting avseende konsulttjänster inom infrastruktur, systemutveckling, verksamhetsutveckling samt projektledning och stöd.

- Ramavtalet med Jämtlands Läns landsting (JLL) ligger i linje med vårt fokus att växa inom den offentliga sektorn. Cybercom har ett starkt erbjudande för landsting och kommuner i Sverige. På kort tid har Cybercom vunnit avtal med landstingen i Stockholm och Jämtland, säger Joakim Ek, VD för Cybercoms verksamheter i norra Sverige.

- Den offentliga sektorn står inför tuffa utmaningar med ökade krav på kostnadseffektiva lösningar och mer tillgängligt IT-stöd. Cybercom erhöll ramavtal med JLL inom samtliga områden; systemutveckling, projektledning/stöd, verksamhetskonsulter, infrastruktur och drift. Avtalet är inte bara viktigt för bolaget och personalen på Cybercom Sweden North utan gagnar hela koncernen, säger Örjan Mårtensson, kundansvarig på Cybercom.

JLL ansvarar för och bedriver hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regionsplanering samt kultur- och utbildningsfrågor för landstingsområdet inom Jämtlands län. Totalt finns ca 4 000 anställda. JLL uppskattar att upphandlingens värde är ca 20 miljoner kronor per år. Som utvald ramavtalspartner får Cybercom en fantastisk möjlighet till spännande uppdrag och projekt.