Cybercom tecknar globalt ramavtal med Saab

Cybercom har tecknat ett nytt 3-årigt ramavtal med Saab gällande tjänster inom system- och teknikutveckling. Cybercom har tecknat ett koncernövergripande ramavtal inom det aktuella området.

– Ramavtalet med Saab är av stor betydelse för Cybercom. Saab, som förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet, ställer höga krav på kostnadseffektiva lösningar vilket driver på tempot i den tekniska utvecklingen. Avtalet är en vidareutveckling och fördjupning av samarbete mellan Cybercom och Saab, säger Patrik Boman, VD och koncernchef Cybercom Group.

Ramavtalet är treårigt och avser konsulttjänster inom teknisk systemutveckling. Det är tredje gången Cybercom blir utvald som koncernleverantör till Saab AB. Cybercom har lång erfarenhet av försvarsbranschen och har arbetat med Saab i 12 år.

– Saab är en viktig kund för oss och vår relation går många år tillbaka i tiden. Att vi får förnyat förtroende är vi mycket glada för. Som utvald ramavtalspartner får Cybercom en fantastisk möjlighet till fler spännande uppdrag och projekt, säger Jörgen Kleist, kundansvarig på Cybercom.