Cybercom utvecklar infotainmentlösning för underhållning i bilen åt PLDS

Cybercom levererar tredje generationens Bluetooth® mjukvaruramverk för hands-freesystem, blueGO, till en av världens ledande leverantörer av underhållnings- och navigationssystem för bilindustrin, PLDS. Systemet som använder blueGO, installeras i runt 1,5 miljoner bilar per år.

– Vi valde Cybercom eftersom de är ledande Bluetooth-experter i fordonsindustrin med en lösning som gör det möjligt för våra kunder att utnyttja de senaste funktionerna, och eftersom systemet är enkelt att använda oavsett vilken mobiltelefon slutanvändaren har. BlueGO kommer att göra det enkelt för oss och våra kunder att integrera säker Bluetooth-kommunikation i ett infotainmentsystem för bilen, säger Stefan Graf, teknikmarknadschef på PLDS.

Avtalet gäller tills vidare. Cybercom levererar blueGO som en komplett Bluetooth-lösning, tillsammans med integration, optimering och test av systemen.

– Vad vi erbjuder PLDS är en Bluetooth-lösning som är fullt testad vid leverans, säger Kristian Palm, affärsstrateg på Cybercom Sweden.

– Vi besparar PLDS år av utveckling, och undviker kompatibilitetsproblem med mobiltelefoner, en viktig fråga som vanligtvis kommer upp i industrialiseringsprocessen Eftersom PLDS har en så stor marknadsandel, är detta ett mycket viktigt projekt för Cybercom, och Cybercom ser stor potential för framtiden, fortsätter Kristian Palm.

Genom blueGO erbjuder Cybercom ett flexibelt och säkert sätt att skapa ett IVI-system som ger rätt användarupplevelse i bilen. Cybercom erbjuder även kompletta utvecklingsprojekt tillsammans med Bluetooth interoperabilitetstestningtjänster i Europa, USA och Kina.

Bluetooth-märket och logotyperna är registrerade varumärken och ägs av Bluetooth SIG, Inc

Kristian Palm, Affärsstrateg, Cybercom Sweden+46 703 79 65 90

Stefan Graf, marknadchef teknikutveckling PLDS +49 6441 3722 728

Anna Trane, Press- och PR-chef, Cybercom Group +46 70 884 74 69