Cybercom utvecklar ny intelligent Dashboard åt globalt låsföretag

Cybercom har utvecklat ett intelligent Guest User Interface för Orion av VingCard Elsafe, som ingår i ASSA ABLOY-koncernen. Systemet gör det enkelt och effektivt för hotell att analysera data om energiförbrukning, larm, rum tillgänglighet och beläggning.

– Ingen annan i branschen erbjuder en så omfattande instrumentpanel som integrerar alla de tekniker som finns i Orion av VingCard Elsafe, säger David Nowak, chef försäljning och utveckling, VCE (VingCard Elsafe) Group.

VingCard Elsafe har valt Cybercom för att utveckla den integrerade rumsregleringpanelen.

– Genom instrumentpanelen, kan hotellpersonalen förbättra nuvarande och framtida upplevelse för gästerna. Dashboarden ett viktigt steg i att hjälpa hotellägare att bättre förvalta fastigheterna, erbjuda bättre service för gästerna, öka intäkterna och spara energi, säger David Nowak.

Den interaktiva instrumentpanelen integrerar första gången rummets elektroniska system inklusive beläggning, lås, kassaskåp, belysning, energihushållning och annat, så att hotell kan hantera delsystem på distans via hotellets LAN eller en webbaserad anslutning.

– Med den integrerade rumsregleringspanelen kan hotell få en tydlig översikt på skärmen över hur man kan minska kostnaderna genom att analysera rummets användning. Vi är glada att ha blivit valda som en del i detta team. Tillsammans med VingCard Elsafe har vi tillhandahållit programmering av en instrumentpanel som gör en verklig skillnad i produktivitet av verksamheten för hotell. Genom att använda instrumentpanelens information kan de planera för mer effektiv användning av rummen och smartare energianvändning, säger Stefan Christiansen, kundansvarig på Cybercom.

Rumsregleringspanelen är en integrerad del av Orion av VingCard Elsafe, en ny intelligent energimanagementlösning. VingCard Elsafe har utformat sin nya Energy Management System för att man automatiskt ska kunna kontrollera temperaturen i förhållande till när gästerna går in och ut ur sina rum och därigenom minska energikostnaderna. Eftersom systemet är integrerat med hotellets trådlösa nät, lås, kassaskåp, lampor och andra nätverk ger Orion genom VingCard Elsafe gästerna mer komfort och ökad säkerhet samtidigt som hotellen får ökade möjligheter till rapportering, spårning, status, kontroll och tillgång till data genom den integrerade instrumentpanelen.

För mer information, kontakta:
Stefan Christiansen, Account Manager, Cybercom Sweden                      + 46 705 98 72 19
David Nowak, chef försäljning och utveckling, VCE Group                        +1 214 773 8257
Anna Trane, PR-och presschef, Cybercom Group                                     + 46 708 84 74 69

Om VingCard Elsafe
VingCard Elsafe, världsledande i utvecklingen av låssystem för besöksnäringen, ger nu en ny lösning energiledningssystem som erbjuder hotellägare mer än temperaturreglering. Som första företag att utveckla en komplett lösning för energihushållning, erbjuder VingCard Elsafe mervärde i säkerhetslösningar med integrationen av sin nya energi-lösning, Orion av VingCard Elsafe. VingCardElsafe är globalt ledande inom hotellsäkerhet, planerar VingCard Elsafe för ytterligar differentiering genom utveckling och integration av ytterligare trådlösa innovationer - vilket behövs för lösningar för hotell. För mer information, besök www.orionbyvingcardelsafe.com, www.vingcard.com eller www.elsafe.com.

Om Cybercom

Cybercom Group har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, internettjänster, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Cybercom är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se