Cybercom utvecklar nya appar åt SF Bio

Cybercom har utvecklat SF Bios nya mobila appar som nu är live på Android Market och App Store.

SF Bios befintliga iPhone-app har laddats ner över 650 000 gånger, vilket gör den till en av Sveriges mest populära applikationer. Idag lanseras en uppdaterad version samt en Android-app. Hela användarupplevelsen förbättras nu ytterligare i den nya appen och nya funktioner har lagts till. Samtidigt släpps en motsvarande app för Android.

– Sju av tio biobiljetter bokas via internet. Det är ett enormt tryck och vi vill öka försäljningen ytterligare genom att satsa på de mobila kanalerna som växer explosionsartat, säger Marcus Nummela, ansvarig för mobila tjänster på SF Bio.

Varje vecka görs 60 000 unika besök i iPhone-appen vilket är en ökning med 90% jämfört med förra året. Över 200 000 biobiljetter förväntas reserveras i mobilen under 2011.

– Den viktigaste funktionen i de nya apparna är att man kan välja var i salongen man vill sitta. Det har varit mycket efterfrågat bland våra kunder, säger Marcus Nummela.

SF Bio lanserar också en erbjudandetjänst där biobesökarna kan ta del av förmånliga kampanjer i form av biorabatter samt erbjudanden från samarbetspartners.

– Det är oerhört spännande att få vara med och hjälpa SF Bio när de gör sin största mobila satsning någonsin, berättar Therese Andersson, affärsansvarig för SF Bio på Cybercom.

Cybercom har utvecklat apparna i samarbete med Mobiento som står för strategi och koncept. Cybercom sköter också drift och support av SF Bios mobila tjänster.

Christoffer Cederschiöld, Affärsområdeschef Nya Medier, SF Bio +46 70 530 35 49

Therese Andersson, Affärsansvarig mobila tjänster Cybercom Sverige +46 706 99 70 09

Anna Trane, Press- och PR-chef, Cybercom Group +46 708 84 74 69

Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 10 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.