Cybercom vinner utvecklingsuppdrag hos China Mobile (Sichuan) Wireless Music R&D Center

China Mobile har valt Cybercom som partner i ett viktigt utvecklingsuppdrag. Ett avtal är skrivet för 2010 och uppdraget involverar 10-12 konsulter.

China Mobile är världens största mobiloperatör med fler än 500 miljoner användare. Forsknings- och utvecklingscentret för China Mobile Wireless Music finns i Chengdu, Sichuan. – Vi är mycket stolta över att bli utvald partner i ett så strategiskt projekt för en av världens största operatörer. China Mobile är en ny kund till Cybercom och vi ser vårt samarbete som ett viktigt erkännande för Cybercoms varumärke inom området mobila tjänster och öppna mobila plattformar, säger Patrik Boman, vd och koncernchef Cybercom Group. Cybercom ska utveckla mobila lösningar till kunden, som gör omfattande satsningar på att utveckla avancerade mediatjänster för olika mobila plattformar. China Mobile är medlem i the Open Handset Alliance, som är en organisation för att utveckla öppna standarder för mobila enheter. Uppdraget kommer att utföras av Cybercoms verksamhet i Chengdu, Sichuan, Kina. – Vi noterar en ökad efterfrågan från våra kunder avseende utveckling inom öppen källkod generellt och för tjänster inom Android specifikt, säger Mika Muukkonen, chef för Cybercoms verksamhet i Kina. Cybercom har ledande kompetens inom området och en imponerande meritlista när det gäller utveckling av såväl mobila plattformar som mobila tjänster.