Delårsrapport Januari - mars 2007

Omsättning +24% till 163,1 MSEK (131,7)

EBIT +100% till 20,8 MSEK (10,4)

Resultat +85% till 13,3 MSEK (7,2)

Vinst per aktie 1,07 SEK (0,59)

12,8% rörelsemarginal EBIT (7,9%)

Lyckad integrationen av Varchar

God orderingång och nya kunder

Efter periodens utgång

Förvärv av auSystems
i Sverige, Danmark och Polen

En stark start på 2007

”Cybercom genomgår på kort tid en fantastisk resa med många stora händelser samtidigt som vi visar en stadigt positiv tillväxt och ökande lönsamhetsförbättringar i samtliga verksamheter. Jag är mycket imponerad över det starka engagemang som våra medarbetare visar i det dagliga arbetet och som gjort detta möjligt. Genom förvärvet av auSystems i Sverige, Danmark och Polen tar Cybercom sitt största steg i bolagets historia. Det är ett avgörande steg som lyfter verksamheten till en ny nivå och stärker vårt varumärke på arbetsmarknaden, bland kunder och på kapitalmarknaden. Flera av våra kunder har redan visat att vi blir en mer attraktiv leverantör och vi har nu blivit aktuella i nya ramavtalsupphandlingar hos kunder där vi tidigare ansetts för små. Vi breddar vår verksamhet till flera marknadssegment utanför telekombranschen och minskar vårt beroende av en enskild bransch. Tillsammans bildar vi ett nytt ledande konsultföretag inom Telekom, Internet och Media med on-, near -och offshoreleveranser. Jag ser mycket fram emot att ta ombord auSystems i maj, vi har just påbörjat en spännande resa tillsammans,” säger Peter Keller-Andreasen, tillförordnad VD och koncernchef på Cybercom.