Kommuniké från extra stämma i Cybercom

Vid extra stämma i Cybercom Group Europe AB (publ) den 18 april godkändes förvärvet av auSystems verksamheter i Sverige, Polen och Danmark.

I början av april ingick Cybercom avtal med auSystems AB angående förvärv av auSystems Sweden East AB, auSystems Sweden West AB, auSystems Sweden South AB, auSystems Sweden North AB, auSystems Danmark A/S och auSystems Sp. Z.o.o. i Polen. Köpeskillingen enligt avtalet är 730 miljoner kronor, med eventuell justering för om kassan i de förvärvade bolagen avviker från en mellan parterna överenskommen nivå. Köpeskillingen ska betalas kontant vid tillträdet. De förvärvade bolagen beräknas konsolideras från och med 1 maj under Cybercoms helägda dotterbolag Cybercom Stockholm IT.

Genom förvärvet utökar Cybercom sin verksamhet till att ha drygt 1200 medarbetare i Sverige, Polen, Danmark, England, Indien och Singapore. Den nya koncernens omsättning förväntas på helårsbasis uppgå till ca 1,3 miljarder kronor.

Cybercoms stämma, där aktieägare representerande över 5,6 miljoner aktier var närvarande, beslutade att godkänna förvärvet på de villkor som förhandlats fram mellan parterna.

Förvärvet är även villkorat av att överlåtelsen godkänns av en extra bolagsstämma i säljarens moderbolag Teleca AB (publ). Teleca håller sin extra stämma i dag klockan 15.00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Keller-Andreasen tf VD och koncernchef Cybercom +45 294 83 800
Per Jonsson, CFO Cybercom +46 (0)70 770 46 22