Mobilgalan ringer in Malmö

Cybercom står värd tillsammans med Mobile Institute när årets Mobilgala tar plats i Malmö den 16 mars och Guldmobilen delas ut för 16 året i rad.

– Nu är det dags att sätta ljuset på Öresundsregionen som kokar av fantastiska innovationsbolag och nya affärsidéer som frodats här under decennier. Malmö och Skåne står i år värd för Mobilgalan för första gången, och vi är stolta att ha bidragit till att möjliggöra detta säger Conny Karlsson, regionchef för Cybercom i Öresund.

”Connect your business – for real” är temat i två dagar och programmet handlar om internet of things med fokus på riktiga tjänster och produkter inom eHälsa, smarta städer, VR i praktiken och transformativ digitalisering.

– Det passar verkligen Cybercom. Vi är Makers of tomorrow, de som går från ord till handling och faktiskt utvecklar de lösningar som inbegrips i den fjärde industriella revolutionen. Det är tack vare digitaliseringen och det faktum att vi kan koppla ihop saker att kommunicera med varandra som flera av framtidens hållbarhetsutmaningar kan lösas. Det är viktigt och det vill våra kunder ha hjälp med, säger Conny Karlsson.

Priscermonin sker på galan den 16 mars men programmet fortsätter även dagen efter då Guldmobilfinalisterna kan visa upp sin teknik. De är game changers och hämtade från Sveriges mest lysande startups, framgångsrika stora spelare och tech-aktörer. Tillsammans är det ett femtiotal starka finalister i 16 kategorier, där "Connected Buildings" och "Connected Transportation" är nya kategorier för i år.

– Det kommer att koka av energi när Sveriges startups, stora teknikspelare och etablerade företag inom olika branscher träffas och tar del av varandras idéer, säger Mobile Institutes grundare Anders Linger. Det är mötet mellan och med dessa människor som också är huvudsyftet för programmet.

Bakom galan samlas Malmö stad, Invest in Skåne, Innovation Skåne och Mobile Heights tillsammans med Altitude Meetings, kontorshotellet United Spaces i nybyggda Studio. Tag del av hela programmet och anmäl dig här http://businessforreal.se/

För ytterligare information, kontakta:
Conny Karlsson, Regionchef Öresund, Cybercom +46 707 10 79 08
Anders Linger, Grundare, Mobile Institute +46 704 794 730
Kristina Cato, Kommunikationschef, Cybercom +46 708 64 47 02

Om Cybercom
Cybercom skapar den digitala morgondagen. Med teknisk expertis och djup affärsförståelse bygger vi hållbara och innovativa lösningar som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Våra medarbetare är Makers of tomorrow. Lösningarna vi skapar tar oss hela vägen från offentlig sektors etjänster i Sundsvall, Stockholm, Helsingfors till UX, mobilitet och appar i uppkopplade konsumentens och medborgarens tjänst i Göteborg och Öresund, via FNs Global Compact, förarlösa bilar, nationella eIDs och uppkopplade symaskiner och hissar och många andra IoT tjänster utvecklade i Polen. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster och säkerhet. Cybercom grundades 1995. Läs mer på www.cybercom.se

Taggar: