Odd Bolin utses till ny CFO i Cybercom

Cybercom har rekryterat Odd Bolin till ny CFO. Odd kommer närmast från Ceres Corporate Advisors, en rådgivare inom corporate finance, där han var medgrundare och partner.

Odd Bolin är 45 år och har en civilingenjörsexamen i teknisk fysik. Sedan mitten av 90-talet har han varit verksam i den svenska finansbranschen, där han började som analytiker på Hagströmer och Qviberg och sedermera blev analyschef inom H&Q Technology. 2003 grundade han Ceres Corporate Advisors tillsammans med tidigare kollegor, med inriktning på M&A-rådgivning till teknikbolag. Han har även haft styrelseuppdrag inom IT-konsultbranschen.

- Odd har en mycket värdefull finansiell bakgrund och djup insikt i vår bransch. Hans erfarenhet och kompetens blir ett starkt bidrag i Cybercoms ledning. Jag är väldigt glad över att han vill vara delaktig i Cybercoms utveckling och framtid, säger Patrik Boman, VD och koncernchef, Cybercom Group.

- Cybercom är ett spännande bolag som jag följt sedan 1999. Cybercom har positionerat sig attraktivt under de senaste åren och jag ser en mycket god potential. Jag tilltalas av bolagets internationella strategi, som jag anser vara en viktig konkurrensfördel i branschen. Det ska bli mycket stimulerande att få vara delaktig i bolagets fortsatta utveckling, säger Odd Bolin.

Odd tillträder senast den 1 maj och ersätter nuvarande CFO Per Jonsson, som antagit en tjänst i Bryssel.