Petteri Puhakka utsedd till tillförordnad koncernchef i Cybercom

Styrelsen har utsett Petteri Puhakka till tillförordnad vd och koncernchef i Cybercom Group AB (publ). Nuvarande vd Patrik Boman lämnar Cybercom.

– Styrelsen är mycket glad över att Petteri Puhakka tar rollen som tillförordnad vd och koncernchef i Cybercom. Han är en erfaren ledare och väldigt affärsdriven. Han har framgångsrikt lett Cybercoms verksamhet i Finland genom tuffa tider. Processen att rekrytera en permanent vd startar vi inom kort, säger Jon Risfelt, styrelseordförande i Cybercom.

Petteri Puhakka är 50 år gammal. Han började på Cybercom 2010 som vd för Cybercom Finland. Sedan mitten av åttiotalet har Petteri Puhakka haft flera olika ledande befattningar inom IT-sektorn med globalt ansvar inom företag som Cap Gemini och Tieto. Dessutom har han ansvarat för större outsourcing och global sourcing affärer.

– Jag ser stor potential i Cybercom och jag ser fram emot att leda företaget. Cybercom har en imponerande tillgång i sina anställda och deras kompetens. Min roll nu blir att utveckla bolaget vidare och leverera högre lönsamhet, säger Petteri Puhakka.

– Styrelsen tackar Patrik Boman för hans prestationer under sina år på Cybercom. Patrik har framgångsrikt stärkt Cybercoms position inom IT och telekom och har lett Cybercom under en period med hög tillväxt, säger Jon Risfelt.

Jon Risfelt, styrelseordf Cybercom Group                                                    + 46 734 34 33 32

Petteri Puhakka, tillförordnad vd Cybercom Group                                       + 358 400 414 623

Kristina Cato, informationsdirektör och IR                                                     + 46 708 64 47 02

Cybercom Group är ett konsultföretag som erbjuder global sourcing för helhetslösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, internettjänster, connected devices och telecom management. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 700 anställda med uppdrag världen över och 22 egna kontor i 10 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se