Petteri Puhakka utses till vd i Cybercom Finland

Cybercom har utsett Petteri Puhakka till vd i Cybercom Finland. Petteri kommer närmast från Tieto Oyj.

– Cybercom har en stark position inom säkerhet, internet- och mobila tjänster, samt inbyggda system och Telecom management, vilket gjort oss väl etablerade inom branscherna Telekom, Industri och Media i Finland. Jag är imponerad av de människor som jag mött i Cybercom och är övertygad om att vi kan öka tillväxten hos befintliga kunder samtidigt som jag ser en stor potential för våra tjänster till offentlig sektor, där jag har lång erfarenhet, säger Petteri Puhakka. Petteri Puhakka är 48 år och har innehaft flera ledande roller inom IT-branschen sedan mitten av 80-talet i bolag som Cap Gemini och Tieto. Han kommer närmast från tjänsten som chef för Business Development globalt i Healthcare and Welfare i Tieto. Tidigare var Petteri Nordenchef för offentlig sektor i Tieto. Han har också ansvarat för stora outsourcing och global souring affärer. Petteri tillträder som vd i Cybercom Finland den 5 juni 2010. – Jag är väldigt glad över att få välkomna Petteri Puhakka till Cybercom. Vår verksamhet i Finland växer igen och efterfrågan på våra tjänster ökar, speciellt i Helsingfors. Vi har ett starkt fäste inom Telekom, Industri och Media, och nu ska vi öka våra säljinsatser för att bredda kundbasen, speciellt till offentlig sektor, där Petteri kan bidra med sina många års erfarenheter, säger Patrik Boman, vd och koncernchef Cybercom Group. Petteri Puhakka ersätter Keimo Kaunisto, som varit tillförordnad vd i Finland under våren. Keimo kommer att återgå som chef över det växande affärsområdet Inbyggda system. Cybercoms verksamhet i Finland inkluderar 350 medarbetare med kontor i Helsingfors, Tammerfors, Åbo och Hyvinge.