Rådgivare utsedda av styrelsen i Cybercom för att utvärdera JCE:s offentliga erbjudande

Den 2 oktober 2006 lämnade JCE Group AB ett offentligt erbjudande om att förvärva aktier i Cybercom Group Europe AB (publ) för kontant 38 kronor per aktie. Erbjudandet motsvarar en budpremie om cirka 3,8 procent jämfört med sista betalkurs vid senaste handelsdag innan offentliggörandet av erbjudandet.

Cybercoms styrelse har, i syfte att utvärdera erbjudandet från JCE och utreda eventuella andra alternativ för Cybercom, utsett Erneholm & Haskel som finansiell rådgivare och Advokatfirman Lindahl som juridisk rådgivare.

- I den nu uppkomna situationen är det styrelsens avsikt att, som i ett led i processen att utvärdera JCE:s offentliga erbjudande, även undersöka möjligheterna för alternativa erbjudanden i syfte att säkerställa bästa aktieägarvärde för Cybercoms samtliga aktieägare, säger Per-Eric Fylking, Cybercoms styrelseordförande.

Styrelsen i Cybercom avser att lämna en rekommendation till Cybercoms aktieägare omkring den 10 november 2006, det vill säga i god tid före anmälningstidens utgång vilken JCE preliminärt angivit till den 21 november 2006.