Saab utser Cybercom till Preferred Supplier

Försvars- och säkerhetsföretaget Saab och Cybercom tecknar ramavtal gällande konsulttjänster inom produktutveckling. Avtalet täcker Saabs samtliga dessa verksamheter och gäller tillsvidare. Cybercom blir då en preferred supplier.

– Det här är ett ramavtal som vi vunnit i hård konkurrens. Det handlar om att leverera väldigt hög teknisk expertis och vi ser avtalet som ett kvitto på vår starka position inom Connected Engineering, säger Niklas Flyborg, VD och koncernchef, Cybercom.

Cybercom har varit leverantör till Saab i över 15 år och är sedan tidigare utsedd till preferred supplier åt Saabs affärsområde Aeronautics i Linköping.

Vår affär med Saab har utvecklats mycket positivt under de senaste åren. Genom detta avtal stärks våra relationer ytterligare och vi ser ett ökat samarbete med Saab framåt, säger Jörgen Kleist, affärsansvarig, Cybercom.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Flyborg, VD och koncernchef, Cybercom Group +46 705 949 678
Jörgen Kleist, Affärsansvarig, Cybercom Group +46 703 791 172
Kristina Cato, Kommunikationschef och ansvarig för IR, Cybercom Group +46 708 644 702

Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Taggar: