Telia valde Cybercom för integration av Easy Box

Cybercom har utvecklat en lösning till Telia Danmark för integrationen av Easy Box, Telia Danmarks paketerade erbjudande till mindre företag. Telias back office kan nu enkelt skapa anpassade paketeringar för varje land. Lösningen ger kostnadsbesparing och möjliggör snabbare lansering på marknaden.

- Den nya lösningen konsoliderar flera teknologier vilket sänker kostnaden. Vi har också lyckats öka tempot för lansering av nya produkter och tjänster. Vi skapade en skalbar plattform för framtida tillväxt inom olika marknader och segment. Lösningen ger också en förbättrad tjänst till kunden genom att samla in data till ”out of the box”-konfiguration, som del av köpet, säger Karsten Adelmark, vd för Cybercom Danmark.

Telia lanserade nyligen Easy Box, ett paket som ger kunden en komplett och körklar lösning med produkter och tjänster för både PC och mobila enheter. Cybercom har utvecklat en fullständig back office-lösning som hjälper kunden eller återförsäljaren att skapa ett erbjudande som exakt svarar mot varje kunds behov.

Lösningen hjälper Telias back office att ta fram anpassade produkterbjudanden och paketeringar för varje land, med prissättning och affärsregler. Back office kan också ta fram rapporter för enskilda produkter och tjänster och inom direktmarknadsföring kan man göra kampanjer baserat på specifika inköpsmönster.

- Vi är mycket nöjda med Cybercoms bidrag till vårt Easy Box-projekt. Med Easy Box kan Telia erbjuda en komplett kommunikations- och IT-lösning för små och medelstora företag som täcker alla behov av en professionell infrastruktur för kommunikation. Den omfattar allt från mobiltelefoner, bärbara PC till e-posttjänster, backup och automatiska telefonisttjänster, säger Jens Erik Ebbesen, vice vd för Telia Danmark.