Cybernetics förvärvar Eumacs

Report this content

Cybernetics förvärvar Eumacs Cybernetics International AB (publ) förstärker sin konsultverksamhet och sitt kunnande inom CRM genom att förvärva Eumacs AB. Eumacs har 33 medarbetare och omsätter cirka 35 MSEK på årsbasis. Eumacs har sedan starten 1996 vuxit stadigt och har under samtliga verksamhetsår uppvisat en god lönsamhet. Dagens Industri i samarbete med Dun & Bradstreet presenterade i december förra året en sammanställning över de uthålligt snabbast växande företagen i Sverige. I denna sammanställning rankades Eumacs som nummer 56 bland de 250 främsta företagen i Sverige. - Eumacs har en långsiktighet och affärsmässighet som tilltalar oss. För Cybernetics innebär förvärvet att vi förstärker verksamheten med ännu fler kompetenta medarbetare och växer inom CRM, säger Lennart Liljenberg Hane, VD och koncernchef, Cybernetics. Marknaden för CRM-lösningar bedöms enligt Cybernetics att växa med mer än 35 procent om året. Cybernetics ska med bibehållen lönsamhet växa inom detta område både genom organisk tillväxt och förvärv. Nyligen förvärvades Visuell Data AB och med förvärvet av Eumacs fortsätter Cybernetics sin tillväxt ytterligare. - Förvärvet betyder att vi i Eumacs kan fortsätta utveckla vår verksamhet och driva den med god lönsamhet samtidigt som vi får del av cyberneticskoncernens affärs-utveckling, kompetens och internationella nätverk, säger Gert Forsling, VD, Eumacs. För ytterligare information, kontakta: Lennart Liljenberg Hane, VD och koncernchef Cybernetics 070-730 31 22 (mb), Gert Forsling, VD Eumacs, 070-890 50 00 (mb) Martin von Arronet, marknadschef och pressansvarig 08-470 38 00 (a), 070- 782 88 34 (mb), martin.von.arronet@cybernetics.se http://www.cybernetics.se http://www.eumacs.se Om Cybernetics Cybernetics är ett av Nordens ledande företag inom CRM, Customer Relationship Management. Cybernetics levererar strategi-, verksamhets- och affärslösningar baserade på en kombination av programvaror och konsulttjänster eller enbart konsulttjänster. Cybernetics finns representerat i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Malmö, med huvudkontor i Solna. http://www.cybernetics.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/10/20010110BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/10/20010110BIT00330/bit0002.pdf