Cybernetics köper Visuell Data

Report this content

Cybernetics köper Visuell Data Cybernetics International AB (publ) förvärvar resterande 75 procent av Visuell Data. Företaget blir därmed helägt dotterbolag till Cybernetics. Visuell Data är ett konsultbolag med inriktning på projektledning och systemutveckling inom telekom och mobilt Internet. Företaget har åtta medarbetare och omsätter sju MSEK. Det grundades 1995. Petrus Wang, Jan Andersson och Andreas Engström samt Cybernetics var huvudägare till Visuell Data fram till 4 december 2000. - Visuell Data är ett välskött bolag med medarbetare som besitter gedigen kompetens. Företaget passar väl in i Cybernetics verksamhet och kommer fortsätta verka som ett eget dotterbolag med sina kunder, säger Lennart Liljenberg Hane, VD och koncernchef Cybernetics. - Det innebär fördelar för Visuell Data att bli en del av Cybernetics. Nu kan vi fortsätta att agera med den snabbhet och flexibilitet som ett litet företag kan göra kombinerat med den styrka och bredd som en koncern av Cybernetics storlek kan erbjuda, säger Petrus Wang, VD Visuell Data. För ytterligare information, kontakta: Lennart Liljenberg Hane, VD och koncernchef Cybernetics 070-730 31 22 (mb), Petrus Wang, VD Visuell Data AB, 070-768 28 31 (mb) Martin von Arronet, Marknadschef och pressansvarig 08-470 38 00 (a), 070- 782 88 34 (mb), martin.von.arronet@cybernetics.se http://www.cybernetics.se http://www.visuelldata.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT00740/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT00740/bit0002.pdf