Cybernetics siktar på snabb expansion i Göteborg

Report this content

Cybernetics siktar på snabb expansion i Göteborg Företaget Cybernetics öppnar kontor i Göteborg och siktar på att växa med minst tio nya konsulter under de närmsta månaderna. Det är en kombination av strategisk närvaro i Sveriges andra största stad och ökande efterfrågan på djup teknisk kompetens och erfarenhet som gör att Cybernetics etablerar regionkontor i Göteborg. Sedan tidigare finns företaget respresenterat med kontor i Stockholm, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. - Vi ser etableringen som strategiskt viktig. Trots det hårdnande klimatet ser vi en ökad efterfrågan på våra lösningar och konsulttjänster främst inom CRM, teknisk projektledning och systemutveckling. Vi räknar med att anställa tio personer inom loppet av några månader, säger Michael Gantén, vVD på Cybernetics. Cybernetics har har mer än 200 anställda och grundades 1975. Koncernen har alltid gått med vinst. Fram till i somras, då Cybernetics bytte namn, hette man Memory AB. Cybernetics kontor i Göteborg öppnade 2 april och finns på Kronhusgatan 11. - Vi smygstartade vår verksamhet i Göteborg tidigare så vi har redan kunduppdrag. Nu kommer vi växla upp tempot markant och jag ser med spänning fram emot utvecklingen i Göteborg, säger Gantén vidare. För ytterligare information, kontakta: Michael Gantén, vVD Cybernetics 0730 33 30 00 (mb), michael.ganten@cybernetics.se Martin von Arronet, Marknadschef och presskontakt 08-470 38 40 (a), 0730 33 30 50 (mb), martin.von.arronet@cybernetics.se. Besök http://www.cybernetics.se för pressbild och ytterligare information om företaget ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00420/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00420/bit0002.pdf