Memory byter namn till Cybernetics

Report this content

Memory byter namn till Cybernetics Memorykoncernen byter namn från och med den 9 augusti. Förvärvade bolagen KSA, Cybernetics International och Tradesoft har hittills verkat under egna namn. Nu kommer samtliga bolag verka under ett gemensamt namn och varumärke - Cybernetics. Cybernetics hjälper företag att organisera verksamheten kring deras kunder med hjälp av CRM, Customer Relationship Management. Företagets tjänster och lösningar utgör ett komplett erbjudande inom CRM. Det gör Cybernetics med sin långa erfarenhet till en av de främsta CRM-leverantörerna på den nordiska marknaden. - Namnbytet till Cybernetics passar väl in i utvecklingen av vårt bolag. Med det nya namnet ska vi förstärka och tydliggöra vår position på den nordiska marknaden som ledande leverantör inom CRM, säger Lennart Liljenberg Hane, koncernchef och vd för Cybernetics. Cybernetics erbjuder strategirådgivning och lösningar inom sälj- och marknadstödssystem, beslutstödssystem och webbaserade contact center. Till detta erbjuder företaget kompetensförstärkning och avancerade konsulttjänster inom bland annat systemutveckling, samt driftsäkring av affärskritiska system. - Varumärket Cybernetics ska kommunicera kärnvärdena seriositet, kreativitet, självsäkerhet och modernitet, fortsätter Liljenberg Hane. För ytterligare information, kontakta: Lennart Liljenberg Hane, koncernchef och vd Cybernetics 08-705 76 20 (a), 070-730 31 22 (mb) Martin von Arronet, marknadschef och pressansvarig 08-705 76 34 (a), 070- 782 88 34 (mb) Besök webbsajt www.cybernetics.se för logotype Om Cybernetics Cybernetics är ett av Nordens ledande företag inom CRM, Customer Relationship Management. Cybernetics levererar strategi-, verksamhets- och affärslösningar baserade på en kombination av programvaror och konsulttjänster eller enbart konsulttjänster. Cybernetics finns representerat i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Malmö, med huvudkontor i Solna. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00840/bit0002.pdf