StoraEnso satsar på Business Intelligence

Report this content

StoraEnso satsar på Business Intelligence Cybernetics har skrivit avtal med StoraEnso Pulp AB om att leverera en Business Intelligence lösning. Lösningen ska bidra till effektivare kostnadsuppföljningar och korrekta analyser av kostnadsutfall. Ordern är initialt värd ca 750 000 SEK. Den tekniska plattformen är produkten WebFOCUS. Avtalet gäller Skutskärs Bruk och Norrsundets Bruk som båda ingår i StoraEnso Pulp AB. StoraEnso Pulp AB är Cybernetics tredje WebFOCUS-kund inom pappersbranschen. Sedan tidigare finns Gruvöns Bruk och Skoghalls Bruk på kundlistan. Även de ingår i StoraEnso-koncernen. - Cybernetics har god branschkunskap och rätt lösningar för det behov vi har. Jag räknar med att kunna sänka våra produktionskostnader genom att vi nu får betydligt bättre och snabbare beslutsunderlag, säger Per Malmström, platschef på Skutskärs Bruk som ingår i StoraEnso Pulp AB. Skutskärs Bruk och Norrsundets Bruk som ingår i StoraEnso tillverkar 850.000 ton massa per år och har 850 anställda. - Marknaden för Business Intelligence växer starkt och vi har under 20 års tid byggt upp ett stort branschkunnande. StoraEnso är en viktig kund för oss och jag ser en stor potential i samarbetet, säger Thomas Schwieler, affärsområdesansvarig på Cybernetics. För ytterligare information, kontakta Per Malmström, platschef Skutskärs Bruk, 026 850 05, 070 591 79 68, per.malmstrom@storaenso.com Thomas Schwieler, vVD Cybernetics, 08 470 38 21, 0705 47 92 11, thomas.schwieler@cybernetics.se Hans Jonsson, informatör Cybernetics, 08 470 38 42, 0730 33 30 51, hans.jonsson@cybernetics.se Besök http://www.cybernetics.se för pressbild och ytterligare information om företaget Om Cybernetics Cybernetics är ett av Nordens ledande företag inom CRM, Customer Relationship Management. Cybernetics levererar strategi-, verksamhets- och affärslösningar baserade på en kombination av programvaror och konsulttjänster eller enbart konsulttjänster. Cybernetics finns representerat i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors, Malmö, Göteborg med huvudkontor i Solna. http://www.cybernetics.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/04/20010704BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/04/20010704BIT00030/bit0001.pdf