Cycore avvecklar inofficiell handel med aktien

Cycore avvecklar inofficiell handel med aktien Organiserad handel av aktierna i Cycore AB (publ) har sedan den 4 september 2000 bedrivits genom Enskilda Securities AB:s försorg. Syftet med att organisera handel i aktien var att förbättra servicen till aktieägarna i Cycore samt att skapa ett större intresse for Cycore bland allmänheten och på kapitalmarknaden. Likviditeten i handeln har emellertid varit mycket låg och prisbildningen ojämn. Ej heller kan den organiserade handeln anses ha främjat intresset från allmänheten och kapitalmarknaden i nämnvärd betydelse. De ökade krav och resursinsatser som handeln ger upphov till för Cycore anser styrelse och ledning därmed inte vara motiverade. Mot bakgrund av detta kommer handeln genom Enskilda Securities försorg upphöra och sista dag för handel är fredagen den 18 maj 2001. För ytterligare information Sune Elmroth, Finansdirektör Cycore AB kontakta: Telefon 018/65 65 60 Om Cycore: Cycore är ett av branschens ledande företag vad gäller interaktiv 3D- programvara för Internet. Cycore:s Cult3D® -programvara bygger på prisbelönad produktvisualiseringsteknik, och används på webbsidor, i Microsoft Office®-dokument och i Adobe® Acrobat® -filer. Syftet med programvaran är att hjälpa företag att öka sin försäljning on-line samt förbättra sin säljpresentation och kundservice. Fler än 300 kända märkesföretag, inklusive Palm, NEC, Canadian Broadcasting Corporation, ABB och Toyota använder Cult3D. Produkten har fler än 6 miljoner användare globalt. Företaget grundades i Sverige 1996, där även huvudkontoret finns. Företaget har också kontor i USA, Kanada, Storbritannien, Frankrike och Tyskland. Den 31 december 2000 hade Cycore 109 anställda och omsättningen under år 2000 var 17,7 miljoner SEK. Se http://www.cycore.com för ytterligare information. Cult3D är ett registrerat varumärke tillhörande Cycore. Alla andra varumärken tillhör respektive ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00970/bit0004.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00970/bit0004.pdf