Cycore presenterar ekonomiskt utfall från perioden april - juni, 2001

Cycore presenterar ekonomiskt utfall från perioden april - juni, 2001 Cycore presenterade idag det ekonomiska utfallet från perioden 1 april - 30 juni, 2001. Se vidare: http://www.cycore.com/company/finfo.asp För ytterligare information kontakta: Sune Elmroth, Finansdirektör för Cycore AB Telefon 018/65 65 60 Om Cycore: Cycore är ett av branschens ledande företag vad gäller interaktiv 3D- programvara för Internet. Cycore:s Cult3D® -programvara bygger på prisbelönad produktvisualiseringsteknik, och används på webbsidor, i Microsoft Office®-dokument och i Adobe® Acrobat® -filer. Syftet med programvaran är att hjälpa företag att öka sin försäljning on-line samt förbättra sin säljpresentation och kundservice. Fler än 400 kända märkesföretag, inklusive Palm, NEC, Canadian Broadcasting Corporation, ABB och Toyota använder Cult3D på sina webbsidor. Cult3D har fler än 7 miljoner användare globalt. Företaget grundades i Sverige 1996, där även huvudkontoret finns. Företaget har också kontor i USA, Kanada, Frankrike, Storbritannien och Tyskland. Cycore har 66 anställda och omsättningen för år 2000 var 17,7 miljoner SEK. Se www.cycore.com för ytterligare information. Cult3D är ett registrerat varumärke tillhörande Cycore. Alla andra varumärken tillhör respektive ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/27/20010827BIT01030/bit0004.pdf Delårsrapporten