Cycore presenterar ekonomiskt utfall från perioden januari-mars, 2001

Cycore presenterar ekonomiskt utfall från perioden januari-mars, 2001 Cycore presenterade idag det ekonomiska utfallet från perioden 1 januari - 31 mars, 2001. Se vidare: http://www.cycore.com/company/finfo.asp För ytterligare information kontakta: Sune Elmroth, Finansdirektör för Cycore AB Telefon 018/65 65 60 Om Cycore: Cycore är ett av branschens ledande företag vad gäller interaktiv 3D- programvara för Internet. Cycore:s Cult3D® -programvara bygger på prisbelönad produktvisualiseringsteknik, och används på webbsidor, i Microsoft Office®-dokument och i Adobe® Acrobat® -filer. Syftet med programvaran är att hjälpa företag att öka sin försäljning on-line samt förbättra sin säljpresentation och kundservice. Fler än 400 kända märkesföretag, inklusive Palm, NEC, Canadian Broadcasting Corporation, ABB och Toyota använder Cult3D. Produkten har fler än 7 miljoner användare globalt. Företaget grundades i Sverige 1996, där även huvudkontoret finns. Företaget har också kontor i USA, Kanada, Storbritannien och Tyskland. Den 31 mars 2001 hade Cycore 77 anställda och omsättningen första kvartalet 2001 var 6,8 miljoner SEK. Se http://www.cycore.com för ytterligare information. Cult3D är ett registrerat varumärke tillhörande Cycore. Alla andra varumärken tillhör respektive ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/07/20010507BIT01030/bit0002.pdf Hela rapporten