Cycores skuldebrev redan till 70% anmälda för konvertering

CYCORES SKULDEBREV REDAN TILL 70% ANMÄLDA FÖR KONVERTERING Uppsala, Sverige, 8 november 2001 Cycore AB (publ) har gett ut konvertibla skuldebrev som under perioden 1 oktober till 30 november kan konverteras till aktier. När drygt halva konverteringsperioden har passerat har redan drygt 70 % av breven anmälts för konvertering till aktier, bland annat av de fyra storägarna 2M Invest, Zodiakfonden, ABN Amro samt Bank of New York. "Marknaden visar genom detta agerande, trots de bistra tiderna, ett fortsatt stort intresse för vår verksamhet", säger Bengt Starke, koncernchef på Cycore, och tillägger att "vi tolkar detta som att man har förtroende för såväl våra kortsiktiga åtgärder för att öka lönsamheten, som för vår långsiktiga strategi." För ytterligare information Sune Elmroth, Finansdirektör för kontakta: Cycore AB sune.elmroth@cycore.com Telefon: 018-656560 Om Cycore: Cycore är marknadsledare inom programvara för interaktiv 3D- visualisering på Internet. Cycores Cult3D® -programvara bygger på prisbelönad produktvisualiseringsteknik och används på webbsidor, i Microsoft Office®-dokument och i Adobe® Acrobat®-filer. Genom att använda Cult3D kan produktföretag på ett effektivare sätt presentera och förklara sina produkter och därigenom öka sin försäljning, minska antalet returer samt förbättra och effektivisera sin produktsupport och produktutbildning. Fler än 400 ledande företag inklusive Sony Ericsson Mobile Communications, NEC, CNN, ABB och Toyota använder Cult3D på sina webbsidor. Fler än 10 miljoner människor världen över har laddat hem och använder Cult3D-programvaran. Cycore grundades i Sverige 1996. Huvudkontoret ligger i Uppsala och säljkontor finns dessutom i Kanada, Tyskland och Frankrike. Cycore har 55 anställda och omsättningen första halvåret 2001 var 14,5 miljoner SEK. Se www.cycore.com för ytterligare information. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00430/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00430/bit0002.pdf