• Cycore/

Handel via Enskilda Securities inleds för teckningsrätter avseende konvertibla skuldebrev i Cycore AB (publ) Idag inleds teckningsperioden av konvertibla skuldebrev i Cycore AB (publ), enligt tidigare annonserat styrelsebeslut. I samband med detta kommer Enskilda Securities, från och med den 12 mars, 2001, att organisera handel i teckningsrätter. Handeln kommer att pågå till och med den 21 mars, 2001. Handel i teckningsrätter kommer att effektueras av Enskilda Securities. Denna sker genom att köp- och säljorder matchas i linje med Enskilda Securities procedurer. Privatpersoner kan lämna köp- och säljorder till Skandinaviska Enskilda Bankens (SEB) kontor, eller andra bankers och fondkommissionärers kontor, för vidarebefordran till Enskilda Securities. Institutioner kan lämna köp- och säljorder direkt till Enskilda Securities på telefonnummer 08-52 22 99 95. Sista dag för handel i teckningsrätter är den 21 mars, 2001. För indikativa priser avseende mottagna order hänvisas till Enskilda Securities Reuter sida (ENSA). Prospekt är utsänt till samtliga aktieägare, men kan även rekvireras från Cycore, 018/65 65 60 eller via info@cycore.com. För ytterligare information kontakta: Sune Elmroth, Finansdirektör Cycore AB Telefon 018/65 65 60 Om Cycore: Cycore är ett av branschens ledande företag vad gäller interaktiv 3D- programvara för Internet. Cycore:s Cult3D® -programvara bygger på prisbelönad produktvisualiseringsteknik, och används på webbsidor, i Microsoft Office®-dokument och i Adobe® Acrobat® -filer. Syftet med programvaran är att hjälpa företag att öka sin försäljning on-line samt förbättra sin säljpresentation och kundservice. Fler än 300 kända märkesföretag, inklusive Palm, NEC, Canadian Broadcasting Corporation, ABB och Toyota använder Cult3D. Produkten har fler än 6 miljoner användare globalt. Företaget grundades i Sverige 1996, där även huvudkontoret finns. Företaget har också kontor i USA, Kanada, Storbritannien, Frankrike och Tyskland. Den 31 december 2000 hade Cycore 109 anställda och omsättningen under år 2000 var 17,7 miljoner SEK. Se http://www.cycore.com för ytterligare information. Cult3D är ett registrerat varumärke tillhörande Cycore. Alla andra varumärken tillhör respektive ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/09/20010309BIT00620/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/09/20010309BIT00620/bit0002.pdf