Konvertering till Cycore aktier har skett till 98,6 %

Konvertering till Cycore aktier har skett till 98,6 % UPPSALA , Sverige , 21 december, 2001 - Cycore AB (publ) emitterade den 15 februari 2001 ett konvertibellån som tecknades till ett belopp av 48 402 730 kronor. Under perioden 1 oktober - 30 november 2001 hade konvertibelägare möjlighet att konvertera sina skuldebrev till aktier. Konverteringen är nu registrerad hos PRV och utfallet blev att 98,6 % av det tecknade beloppet konverterades. Detta innebär att antalet aktier i Cycore AB (publ) har utökats med 9 546 320 aktier till 16 396 405 aktier, motsvarande en utspädning med 58,2 %. Aktiekapitalet efter detta utgör 1 639 640,50 kronor. Kvarstående skuld av konvertibellånet enligt ovan uppgår härefter till 671 130 kronor. Sune Elmroth, För ytterligare information kontakta: Finansdirektör Cycore AB sune.elmroth@cycore.com Telefon: 018-656560 Om Cycore Cycore är marknadsledare inom programvara för interaktiv 3D- visualisering på Internet. Cycores Cult3D® -programvara bygger på prisbelönad produktvisualiseringsteknologi och används på webbsidor, i Microsoft Office®-dokument och i Adobe® Acrobat®-filer. Genom att använda Cult3D kan produktföretag på ett effektivare sätt presentera och förklara sina produkter och därigenom öka sin försäljning, minska antalet returer samt förbättra och effektivisera sin produktsupport och produktutbildning. Fler än 400 världsledande företag inklusive Sony Ericsson Mobile Communications, Toyota, CNN, ABB och Fiat använder Cult3D på sina webbsidor. Fler än 10 miljoner människor världen över har laddat hem och använder Cult3D-programvaran. Cycore grundades i Sverige 1996. Huvudkontoret ligger i Uppsala och säljkontor finns dessutom i Kanada, Tyskland och Frankrike. Cycore har 55 anställda och omsättningen för de första 9 månaderna 2001 var 17,9 miljoner SEK. Se www.cycore.com för ytterligare information. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT01030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT01030/bit0001.pdf